Het is onze
obsessie om
bedrijven
en merken
beter te laten
renderen

Brigadoon staat ondernemers en ondernemingen bij in met het(door) ontwikkelen van hun bedrijf of merken. Dat kan zijn bij ontwikkelstagnatie, bij bedrijven met een groeiambitie of het exploiteren van nieuwe marktkansen of mogelijkheden. Het is onze obsessie om bedrijven en merken beter te laten renderen. Kwalitatief, inhoudelijk en uiteindelijk vooral financieel.

Welkom bij Brigadoon!

E-mail Brigadoon

MKB
ondernemers
lijken vaker
speculant dan
investeerder

Een ondernemer weet dat hij moet investeren om resultaat te behalen. Als het op bedrijfs- en merkontwikkeling aankomt, lijkt dat inzicht te verdwijnen. Adviesbureaus krijgen de vrije hand om naar eigen inzicht projecten uit te voeren zonder zekerheid van enige resultaat. Als je een speler het veld op stuurt, moet je toch op zijn minst zeker weten dat hij kan scoren vanaf de middenstip, vinden wij.

Brigadoon
verkoopt
resultaat

Iedereen kan vertellen wat je moet doen om geld te besparen, maar wie vertelt je wat je moet doen om geld te verdienen? De werkwijze van Brigadoon komt voort uit dertig jaar ervaring in commerciële communicatie. Daarom weten wij wat wel en niet rendeert in marketing en sales; dé tools in business en brand development. 

We beloven een kortere route naar het gewenste resultaat. Maar nog veel liever bewijzen we die.

Waar kun je
ons van
kennen?

Als je meer dan  dertig jaar in het vak zit, voor zowel bureaus als voor directe klanten hebt gewerkt, dan is de kans groot dat je wel eens werk van ons bent tegengekomen. Veelal ligt er aan een hoger rendement of het behalen van een doelstelling een slimme strategie of tactiek ten grondslag.  Veel van ons werk blijft dus onzichtbaar en als we echt goed zijn, blijft dat zo; een slim plan behoeft niet altijd een visuele uitvoering.

Overal is een
oplossing voor
maar niet
iedereen kan je daarbij helpen

Als creatief inspirator en strategisch adviseur was Jacco van der Graaf, oprichter van Brigadoon, ‘confident’  binnen veel directiekamers van vooraanstaande bedrijven in de industrie, commercie en financiën. Deze kennis gebruikt hij nu voor MKB-ondernemingen die met meer zekerheid succes willen behalen in hun commerciële bedrijfs- of merkontwikkeling.

vanaf / from 55,-

Nog geen
cent te veel

Elke investering moet worden terugverdiend, ook je investering in communicatie. Wat ons betreft kan dat niet snel genoeg gaan. Maar ook de hoogte van de investering doet ertoe. Wat je niet hebt kun je immers ook niet uitgeven. Brigadoon hanteert uurtarieven tussen € 55,- en € 125,-, naar gelang van aard van de werkzaamheden, omvang van de uren en hoe leuk de klus is.

Ook voor
intermediare
opdrachten

Goed nieuws voor consorten, Brigadoon is geen concurrent. Daar is de markt simpelweg veel te groot voor. Wij werken voor veel andere bureaus, bijvoorbeeld als er een pitch gewonnen moet worden. We werken voor webbureaus die graag een creatief plan en thema aan hun klant willen bieden, voor PR-bureaus die creatie nodig hebben om hun plannen vorm te geven, voor vormgevers die ook graag inhoud willen bieden en zelfs voor uitgeverijen die meer willen bieden dan alleen een publicatie.

Er is een reden dat wij niet gelijk met beelden gaan strooien op deze website. En dat is omdat wij van inhoud houden. Want het is goed dat je plaatjes kunt maken, maar wat moet je daar mee als je geen verhaal kunt vertellen?

The legend
of Brigadoon

Er ligt een dorp verborgen in de Schotse Hooglanden, waar het verstrijken van een eeuw niet langer duurt dan één dag.

Lang geleden viel het dorp onder een magische betovering die het onveranderd en onzichtbaar houdt voor de buitenwereld. Behalve één dag in de honderd jaar. Geen van de dorpelingen mag die dag het dorp verlaten. Als iemand dat wel doet, wordt de betovering verbroken en verdwijnen het dorp en al zijn inwoners voor altijd in de mist van de Schotse Hooglanden.

De legende van Brigadoon is een goed voorbeeld hoe het juiste verhaal met een beetje magie, aantrekkingskracht, en prikkeling van de fantasie, wereldberoemd kan worden.